Online számlázás 3.0

2021. január 1-től ismét változnak a NAV Online adatszolgáltatás tartalmi és formai követelményei.

Néhány pontban összeszedtük a főbb tudnivalókat:

  • 2021. január 1.-jétől néhány eset kivételével, minden számla adatszolgáltatásra kötelezetté válik:
    • számlázó program esetén az adatszolgáltatásnak automatikusnak kell lennie
    • kézi számla esetén az adatszolgáltatást manuálisan, a kibocsátást követő egy naptári napon belül kell megtenni (ha az áthárított áfa összege eléri vagy meghaladja az 500 ezer Ft-ot), minden más esetben pedig 4 naptári napunk van adatot szolgáltatni
  • 2021. január 1-től hatályba lép az Áfa törvény adatszolgáltatásokra vonatkozó változása, aminek egyik lényege, hogy a nem adóalanyoknak történő értékesítésről, valamint a közösségi és közösségen kívüli értékesítésről is kötelező lesz adatot szolgáltatni
  • A magánszemélyek felé kiállított számlánál, a számla adattartalmának és az adatszolgáltatásnak el kell térnie
  • A számlázó programoknak a jogszabály szerint nem csupán adóalany és nem adó-alany között kell különbséget kell tenniük, hanem magánszemélyek és nem magán személy vevő között is
  • A 3.0-ás verzióban az adómentesség okáról adatot kell szolgáltatni kóddal és szövegesen is
  • Az elektronikus számlák megőrzéséről a vállalkozásnak kell gondoskodnia

A kormány egy 3 hónapos szankciómentes időszakkal segíti az átállást, viszont 2021. április 1-jétől ami sikertelen adatszolgáltatásnak minősül, ott számlánként akár 500 ezer forintos bírságot is kiszabhatnak.

Ezek a változások a formai követelmények bővítésével is járnak, így a számlázó rendszereknek eleget kell tenniük a szükséges elvárásoknak, természetesen a DanubiSoft Kft. termékei is eleget tesznek minden jogszabályi követelménynek.

Leave Comment

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

YouTube
LinkedIn
Share
Instagram