Átlátható értékesítési folyamat

  • Elektronikus számlázás
  • Előzetes kalkuláció egyedi termékekre
  • Átlátható nyomonkövethető integrált értékesítési folyamat
  • Vevői ajánlatok, rendelések, szállítólevelek és számlák egységes nyilvántartása
  • Vevők felé történő kisszállítások tervezése
  • Tetszőleges számú valuta kezelése, devizanemek közti átváltások
  • Szállítási határidők becslése a készlet és a termelési terv alapján
  • Előleg és proforma számlák kiállítása
  • Vevői reklamációk kezelése
  • Többnyelvű számlázás és bizonylat kiállítás
  • Pénzügyi kiegyenlítések és hátralékok nyilvántartása

Értékesítés (SM)

ÉrtékesítésAz értékesítés modul a termékek, szolgáltatások értékesítésének egyszerűbbé tételére szolgál. Segítségével nyomon követhető az ajánlatok, rendelések, kiszállítások, számlák állapota. A teljes értékesítési folyamat integrált, így csak néhány gombnyomással továbbvihetők a korábban megadott adatok. A program lehetőséget ad bizonyos folyamatok kihagyására, például közvetlen értékesítésnél a rendelésből rögtön számla készíthető.

Minden folyamathoz többféle nyomtatható ill. PDF-be exportálható bizonylat minta rögzíthető, amely akár több nyelvű is lehet, így bármely partnernek megfelelő lehet a kiállított végeredmény.

Ajánlatok kiadása

Program része egy ár kalkulációs modul, mellyel gyorsan, egyedi termékekre készíthető előzetes költség és ár számítás. Ez a funkció segíti a telefonos, illetve a személyes ajánlatkérések reakcióidejét.

Az elkészült ajánlat email-ben vagy faxon küldhető, nyomtatható, így a vevők a számukra legmegfelelőbb módon kaphatják meg azt.

Rendelések nyomon követése

Az elkészült és elfogadott ajánlatok egy gombnyomásra rendeléssé konvertálhatóak, így nem kell a korábban bevitt adatokat újra megadni.
Rendelésnek és tételeinek is több állapota lehetséges, melyek egy részét a program számolja, másokat a felhasználó állíthat be. Ezek segítségével gyorsan áttekinthető, hogy az egyes rendelések szállítottak, számlázottak, esetleg meghiúsultak.

Kiszállítások tervezése

Rendelés tételeiből kiszállítási tervek hozhatóak létre, melyek egy-egy külön kiszállítást (egy kamion) reprezentálnak. Később ezek segítségével készíthetők komissiózások, szállítólevelek.
A kiszállítási terv tételeinek szállítási határidejére a program tud becslést adni a meglévő készlet és a termelési terv alapján, ezáltal a rendelési folyamat legelején is lehet már egy tájékoztató jellegű szállítási határidőt mondani a partner számára.

folyamat

Kiszállítás előkészítése

Komissiózással az egy vevőnek egyszerre kiszállítandó termékek rendezhetőek egy raktárhelyre. Ennek segítségével elkerülhetőek a többletkiszállítások, illetve lemaradt tételek, mivel program segítségével előre összekészítik a raktárosok a terméket.

Szállítólevél

A kiszállítás bizonylata ha komissiózásból készül a csomagoló anyagokat is automatikusan tartalmazza, mivel az összekészítéskor a csomagolási egységek is megadhatóak. A szállítólevelek kezelése megfelel a NAV szigorú számadású bizonylat előírásainak, azaz egyedi, nem kimaradó sorszámozású.
Szállítólevél jelenti a rendszerben az eladáshoz kapcsolódó készletmozgást, azaz a készlettel rendelkező termékek levonódnak a kiválasztott hely készletéből.
Sztornózással vagy tételekből visszáru készítésével javítható a rontott szállítólevél.

Szállítási összesítő

Több szállítólevél összesített áttekintéséhez, például heti, havi, negyedéves elszámolás, szállítási összesítő készíthető. Ennek segítségével az ugyanolyan termékeket tartalmazó tételek bizonyos közös tulajdonságai egyben változtathatók (ár, megnevezés).

Számlázás

Rendszer lehetőséget ad a számlázáshoz kapcsolódó szinte összes művelet elvégzésére, úgymint előleg vagy proforma számla kiállítása, sztornózás, visszáru számla készítés. A szerkesztés alatt álló számla devizája szabadon változtatható, és a kiállítás után akár többféle valutában történő kiegyenlítés is rögzíthető. Ezek alapján a programban számlánként és akár partnerre összesítve rögtön megtekinthetőek a fizetési hátralékok.

Lehetőség van digitálisan aláírt, digitális időbélyegzővel ellátott elektronikus számla kiállítására, amivel a számlázás költségei jelentősen csökkenthetők (papír, tárolás).
A kiállított számla bizonylat megfelel az NAV számlák kezelésével kapcsolatos előírásainak. Erről Ön egy nyilatkozatot is kap, mely igazolja, hogy rendeltetésszerű használat és a frissítések telepítése esetén a program megfelel a vonatkozó aktuális jogszabályi előírásoknak.

sm_sal_inv_hun
sm_sal_inv_hun
sm_sal_inv_eng
sm_sal_inv_eng

Engedményrendszer

Az engedmény rendszer alapja kétféle engedményképzés. Minkét fajtában van egyedi vevőre vonatkozó, illetve vevő kategóriára vonatkozó engedmény is. Minden engedmény típusnak van érvényességi ideje, amit a kezdő és a vég dátummal kell megadni.

A rendszer úgy számolja ki az ajánlott árat, hogy kiszámolja a vevő – gyártó engedménnyel csökkentett listaárat, a vevő kategória – gyártó engedménnyel csökkentett listaárat, és ennek a kettőnek, valamint a megállapodásos árnak és a vevő kategória akciós árnak veszi a minimumát.

Az egyedi áraknál lehetőség van egy mennyiség felvitelére, ami feletti rendeléskor érvényes csak a megadott kedvezményes ár.

Mindezeken felül egyes rendelés, ill. számla tételben bármilyen egyedi ár, vagy kedvezmény alkalmazható.

Időszakra vonatkozó egyedi árak

Megállapodásos árak azok az árak, amelyeket egyes vevők kapnak bizonyos termékekre. Vevőkategória akciók azok az árak, amelyeket egyes vevőkategóriákra vonatkoznak egy cikk tekintetében.

Időszakra vonatkozó engedmények
Vevő – gyártó engedmény az az engedmény százalék, amelyet az egyes vevők kapnak egy kiválasztott gyártó összes termékére.
Vevő kategória – gyártó engedmény az az engedmény százalék, amelyet egy vevő kategóriában lévő összes vevő megkap egy kiválasztott gyártó összes termékére.

 

SM - Sales Management

Az eladás folyamata különbözőképpen bonyolódik le az áru jellegétől, az értékesítési módtól függően. Vannak azonban olyan részek, melyek minden értékesítésnél megtalálhatók.

  • Ezek a következők:
  • a vevő fogadása,
  • az áru bemutatása,
  • ellenérték elszámolása
  • az áru csomagolása,
  • elköszönés a vásárlótól
(wiki) 

Ügyfélkapu

Vélemények

„Mióta a dSuite rendszert használjuk hatékonyabban tudom kiszolgálni a vevőinket és teljesebben átlátom a megrendelés állományt.”

Sági József
Knott-Technik-Flex Kft. - Logisztikai vezető

 

„A dTrade Kereskedelmi Rendszer bevezetése óta hatékonyabban működünk, és nőtt az árbevételünk.”

Gyevi Tóth Gergely
Holux Kft. - kereskedelmi igazgató