Gyakran ismételt kérdések a vállalatirányítási rendszerünkről

Ha Ön a cégének modernizálásán gondolkodik, akkor Önben is felmerülnek olyan általános kérdések amelyekre az alábbiakban választ kaphat.

Ha olyan kérdése van, amire itt nem találja a választ, forduljon hozzánk bizalommal!

Gyakran ismételt kérdések

Mennyibe kerül a rendszer?

Erre a kérdésre nem lehet összegszerű választ adni, mert az ár függ a kért szolgáltatásoktól, a szoftver licencek számától, a testreszabások mennyiségétől. Konkrét árajánlatot az ügyfélnél történő részletes igényfelmérés és személyes egyeztetés után tudunk készíteni. 


Hogyan térül meg a befektetésem?

Pénzügyi szempontból több lehetséges módon is megtérülhet a befektetése. Ilyen lehet például az elfekvő készletek csökkenése, az átállások számának csökkenése, a termelékenység növekedése. Vannak olyan megtérülések, amelyek nem mérhetőek pénzben. Ilyenek lehet például a határidős csúszások elkerülése, az adatainak a rendszerezett formája, a kimutatások pontossága stb.


A rendszer által gyűjtött adatok milyen biztonságban vannak?

A rendszer az összes adatot SQL adatbázisban tárolja. Ezen beállítható az automatikus időszakos mentés, így az adatvesztés elkerülhető. Továbbá az áltatunk kínált szerver gépen úgynevezett Raid technológiai védelem van. 


Korlátozhatom kollégáim jogosultságát?

Igen. A rendszer széleskörű lehetőséget nyújt arra, hogy az adatokat és műveleteket úgynevezett jogosultság csoporthoz rendelhessük. Ezeket a csoportokat szabadon hozhatjuk létre a rendszerben, de jellemzően és célszerűen ezek általában egybe esnek a tevékenységi körök meghatározásával. Például minden művezetőnek azonos lehetőségei vannak, amelyek különböznek a termelés vezető lehetőségeitől. Természetesen a pénzügyi rész teljesen elrejthető a termelést végző kollégák elől anélkül, hogy ez bármiben is korlátozná őket. A jogosultság csoportok és az azokban lévő személyek bármikor szabadon változtathatóak a későbbiek során.


A NAV elfogadja a dSuite rendszerben kiállított számlákat?

Igen. A rendszerben elkészített bizonylatok megfelelnek az összes szükséges törvényi feltételnek, amelyről nyilatkozatot is adunk, az esetleges ellenőrzések végett.


Korábbi adataimat, tudom-e használni a dSuite rendszerben?

Igen. A bevezetés során felmérjük milyen adatai vannak, azokat hol és milyen formában tudjuk beilleszteni a dSuite rendszerbe, majd ezek változatlan formában, rendszerezve találhatóak meg. A dokumentum kezelés bevezetése esetén, az adatok változásait és teljes „életüket” nyomon lehet követni.


Mennyi időt vesz igénybe a program telepítése és betanítása?

A rendszer bevezetése több hónapos projekt, ami függ a választott megoldásoktól, az Önök méretétől, továbbá attól, hogy milyen határidőkben állapodunk meg közösen. De jellemzően 4 és 8 hónap között a bevezetés teljes lehet.


Mi a helyzet a jelenleg használt gyártáskísérő dokumentumokkal?

A dSuite rendszerben lehetőség van a már használt dokumentumok formátumának megtartására, ha azok továbbra is szükségesek. Megjegyzendő, hogy a rendszer egyik célja, hogy ezen dokumentumok száma csökkenjen, a rajtuk lévő adatok digitális formában üzemi vagy gépi adatgyűjtési módszerrel kerüljenek be az Ön rendszerébe.


Mi a helyzet az azonosítóimmal vagy cikkszámaimmal?

Ha Önnek már van kialakult cikkszám elnevezési mechanizmusa, akkor azt a dSuite rendszerbe probléma mentesen adoptáljuk, mintha a rendszer eleve így lett volna tervezve. Ezen a téren sem kell semmilyen kompromisszumot kötnie. A beszállítói és vevői cikkszámok kezelése megoldott a dSuite rendszerben, tehát a partnereivel továbbra is a megszokott módon azonosíthatják a cikkeiket, egyéb termékeket, szolgáltatásokat.


Támogatva van-e az export-import és a valuta?

Igen, a valuták kezelése teljes körűen megoldott a dSuite rendszerben, illetve az Uniós és Unión kívüli vám és egyéb rendelkezéseknek is eleget tesz. Ez természetesen igaz a kiállított szállító levelekre és egyéb bizonylatokra is.


Mennyire nehéz használni a rendszert?

A rendszert használó munkatársak a feladatkörüknek megfelelő „részt” látnak csak a rendszerből, amely az érthető, világos és vizuális felületén keresztül könnyedén elsajátítható még a kevés számítógépes ismeretekkel rendelkező kollégák számára is. A terminál úgy lett kialakítva, hogy egyszerűen használható legyen bárki számára, akár érintőképernyővel is, ami nagyban megkönnyíti annak használat.


Milyen oktatást vehetek igénybe?

Több típusú oktatás kérhető a dSuite-ról az egyszerű felhasználói ismeretektől, a komolyabb rendszerszintű ismeretekig. A bevezetéshez eleve tartozik oktatás és betanítás, de ezen napok száma növelhető.


Milyen segítséget kapok a rendszer használata során?

A bevezetést végző munkatársaink elérhetőek telefonon Önök számára. Továbbá a rendszert használó kollégák kapnak egy belépési lehetőséget a DanubiSoft ingyenes HelpDesk rendszerébe, amely 24 órán át a rendelkezésükre áll, hogy a kérdéseiket feltegyék.


Milyen adatbázist használ dSuite?

Mindegy. A dSuite az összes jelenleg elterjedt adatbázissal képes együtt dolgozni. Ha az ön cégének már létezik egy adatbázis szervere, akkor mi minden további nélkül tudjuk azt használni. Ha ilyen nincs akkor mi az ingyenes PostgreSQL adatbázis ajánljuk költségkímélési szempontok miatt.


Elérem-e az adataimat Excelben?

Igen. A dSuite megoldásban egyedülállóan sokoldalú Microsoft Excel export és import funkció használható. Nemcsak hogy eléri ezután is az adatait Excelben, hanem abból adatokat tud feltölteni a rendszerbe. Például ha a vevőitől a megrendeléseit Excelben kapja, akkor azt minden nehézség nélkül be tudja vinni a rendszerbe, még akkor is ha ezek az Excel állományok partnerenként különböznek.


Bevonnak minket a tervezési szakaszba?

Igen. Éppen ez az egyik legnagyobb előnye a DanubiSoft megoldásának a versenytársaihoz képest. Az hogy Ön mit kap, folyamatosan egyeztetve valósítjuk meg oly módon, hogy már a tervezési szakaszba is bevonjuk Önt. Így elkerüljük azt a sajnos gyakori esetet, hogy nagyjából azt kapja, amit szeretne, de pont a részletek hiánya miatt a terméket inkább plusz adminisztrációs tehernek érzi, mint segítségnek.


Hogyan tudom a dolgozóim munkaidejét nyilvántartani?

A dSuite rendszerben lehetőség van különböző típusú munkarendeket, úgynevezett műszak modelleket létrehozni, amellyel teljesen lefedhető az Ön cégének munkaidő nyilvántartása. Egy munkaidő naptár dialóggal ezeket a műszakmodelleket hozzá tudja rendelni az embereihez, vagy azok csoportjaihoz.


Hogyan viselkedik a DanubiSoft integrált rendszere, ha a gép meghibásodik?

A gép meghibásodás egy kisebb láncreakciót indít el a rendszerben, aminek hatására a terminálon jelenteni kell a hiba okát ha nincs gépi adatgyűjtés. Gépi adatgyűjtés esetén a PLC-ből kiolvassa a rendszer a hiba kódokat. Szükség esetén értesíti a szerelő-karbantartó munkatársakat. Továbbá a rendszer tudja, hogy mennyi az adott hibához szükséges elhárítási idő és aszerint módosítja a termelési tervet, hogy az adott gép kiesése ne legyen hatással a határidőkre.


A rendszer képes elektronikus számla kiállítására?

Igen. A számlázó program képes elektronikus számla kiállítására, amihez az szükséges, hogy az ezzel kapcsolatos digitális aláírást adó szolgáltatással rendelkezzen. Ennek megszerzésében természetesen segítséget nyújtunk Önnek.

Az adataimat láthatom több különböző nyelven is?

Igen. A dSuite többnyelvű rendszer, képes bármilyen nyelven működni és adatokat megjeleníteni. Egyes dolgozók használhatják magyar nyelven a rendszert, de más felhasználók német vagy akár kínai nyelven is megtekinthetik a termelési adatokat.

A rendszer tud különböző devizákkal és azok árfolyamával dolgozni?

Igen. A dSuite képes a pénzügyi adatokat több különböző devizában kezelni és azok közt az adott érvényes árfolyamon automatikus átváltást elvégezni.

A rendszer támogatja-e a kanban készletkezelést?

Igen. A dSuite képes kanban-típusú készletkezelésre. Bármilyen más dinamikus vagy statikus készletkezelési stratégia megvalósítható a testreszabás keretein belül.


A rendszer számol-e dolgozói kvalifikációval?

Igen. A dSuite figyelembe veszi a személyi tervezésnél a dolgozói kvalifikációkat. Az üzemi területen futó terminál program figyelmeztetéseket tud adni, ha nem áll rendelkezésre a szükséges kvalifikáció a munkavégzéshez.


Milyen formában támogatja a rendszer a Lean szemléletet?

A rendszer már tervezésétől is úgy lett kialakítva, hogy megfeleljen a Lean módszer által támasztott követelményeknek. Sőt a legcélszerűbb az, ha az Ön cége a Lean szemléletet a DanubiSoft megoldásaival egy időben vezeti be.


A megoldás képes-e más rendszerekhez csatlakozni?

Igen. A dSuite része egy úgynevezett Interfész szerver megoldás, aminek a feladata az, hogy bármilyen rendszerből képes adatokat kinyerni, vagy abba adatokat visszatölteni. Leggyakrabban ezeket a már telepített beléptető rendszerek esetében célszerű alkalmazni.


Milyen formában kezeli a rendszer a vevőimnek szánt kedvezményeket?

A dSuite része egy nagyon kiterjedt kedvezmény rendszer, amiben meghatározhatóak az árak és kedvezmények. Ez cikkek-cikkcsoportonként vagy partnerenként, időszakos akciókként, vagy ezek tetszés szerinti kombinációja is alkalmazható.


A megoldás segítséget ad az OEE, TEEP, NEE és hasonló teljesítménymutatók kiszámításában?

Igen. A dSuite-ban számos paraméterezhető beépített riport létezik ezeknek és más mutatóknak a megállapítására. Természetesen az egyedi igényekhez illeszkedő kimutatások is készíthetőek.


Mi a teendő ha PLC programozás szükséges a rendszer bevezetéséhez?

A DanubiSoft Kft. a partnerei segítségével az adott gép gyártójával felveszi a kapcsolatot és közösen megváltoztatják a szükséges PLC kódot a rendszer hatékonyabb működésének érdekében. Erre a módosításra ritkán lehet szükség, de vannak esetek amikor elkerülhetetlen egy-egy apróbb változtatás.


Támogatja-e a rendszer a leltárt és komissiózást?

Igen. A dSuite az összes logisztikai műveletet támogatja olyan módon, hogy egy vállalt összes készlet és raktármozgási feladata könnyedén kezelhetővé és átláthatóvá válik. A használatot nagyban megkönnyíti a kézi eszközeink alkalmazása a termelési területen és a raktárakban.


A rendszer támogatja-e a minőség biztosítást?

Igen. A dSuite rendszer komplett minőségirányítási modult tartalmaz, amely segíti a MEO azaz a minőségellenőr munkáját, de a termelést végző dolgozóknak is útmutatást ad a mérésekről és az elvárt eredményekről.


A rendszer támogatja-e a TPM teljeskörű hatékony karbantartást?

Igen. A dSuite rendszerben komplett karbantartási modul van, amely együttműködik a tervezéssel és termelésirányítással is oly módon, hogy a költségek a minimálisra csökkenjenek, de a szükséges karbantartások minden esetben végre legyenek hajtva.


Milyen információs rendszer van a Danubisoft megoldásaiban?

A dSuite egy nagyon kiterjedt jelentéskészítő, vezetői információs, döntéstámogatói és riportfuttató rendszert tartalmaz, ahol a riportok és jelentések megjelenése és tartalma testreszabható. Lehetőség van továbbá korlátlan mennyiségű saját riport vagy jelentés elkészítésére.

Ha további kérdése van, akkor kérjük vegye fel a kapcsolatot velünk, állunk rendelkezésére.

 

Ügyfélkapu

Vélemények

„Mióta a dSuite rendszert használjuk hatékonyabban tudom kiszolgálni a vevőinket és teljesebben átlátom a megrendelés állományt.”

Sági József
Knott-Technik-Flex Kft. - Logisztikai vezető

 

"A dSuite rendszer segítségével csökkentetni tudtuk a készleteinket ami közvetlen megtakarítást hozott."

Mérten Orsolya
BTH Fitting Kft. - Cégvezető