Az értékesítés modul a termékek és szolgáltatások értékesítésének elkészítésére, nyomon-követésére és azok egyszerű kezelésére szolgál. Segítségével végig követhetőek az ajánlatok, rendelések, kiszállítások és a hozzájuk tartozó számlák állapota.

A teljes értékesítési folyamat integrált, így csak néhány gombnyomással továbbvihetőek a korábban megadott adatok. Az ajánlat kiadásától a számla kiállításáig nyomon követhető folyamat, tehát nem kell a már egyszer bevitt adatokat újra megadni.

A modul a termékek, szolgáltatások értékesítésének egyszerűbbé tételére szolgál, ezért a program lehetőséget ad bizonyos folyamatok kihagyására, például közvetlen értékesítésnél a rendelésből rögtön számla készíthető.

Minden folyamathoz többféle nyomtatható, illetve PDF-be exportálható bizonylat minta rögzíthető, amely akár többnyelvű is lehet, így bármely partnernek megfelelő lehet a kiállított végeredmény.

Az értékesítési folyamat végén pedig különféle értékesítési kimutatások kérhetők le a rendszerből.

Ajánlatok kiadása

Program része egy ár kalkulációs modul, mellyel gyorsan, egyedi termékekre készíthető előzetes költség és árszámítás. Ez a funkció felgyorsítja a telefonos, illetve személyes ajánlatkérésekre adott válaszidőt.

Az elkészült ajánlat e-mail-ben vagy faxon küldhető, nyomtatható, így a vevők a számukra legmegfelelőbb módon kaphatják meg azt.

Rendelések nyomon követése

Az elkészült és elfogadott ajánlatok egy gombnyomásra rendeléssé konvertálhatók, így nem kell a korábban bevitt adatokat újra megadni. Rendelésnek és tételeinek is több állapota lehetséges, melyek egy részét a program számolja, másokat a felhasználó állíthat be. Ezek segítségével gyorsan áttekinthető, hogy az egyes rendelések szállítottak, számlázottak, esetleg meghiúsultak.

Kiszállítások tervezése

Rendelés tételeiből kiszállítási tervek hozhatók létre, melyek egy-egy külön kiszállítást (egy kamion) reprezentálnak. Később ezek segítségével készíthetők komissiózások, szállítólevelek. A kiszállítási terv tételeinek szállítási határidejére a program becslést tud adni a meglévő készlet és a termelési terv alapján, ezáltal a rendelési folyamat legelején is lehet már egy tájékoztató jellegű szállítási határidőt mondani a partner számára.

Fuvarlista

Fuvarlistákat a vevői rendelésekből tudunk létrehozni, melyben akár több partner rendelései szerepelhetnek. Lehetőségünk van meghatározni a lista státuszát, teljesítettségét, teljesítés időpontját, a szállítást végző jármű adatait.

Kiszállítás előkészítése

Komissiózással az egy vevőnek egyszerre kiszállítandó termékek rendezhetők egy raktárhelyre. Ennek segítségével elkerülhetők a többletkiszállítások, illetve lemaradt tételek, mivel program segítségével előre összekészítik a raktárosok a terméket.

Kiszállítási lista

Vevői kiszállítási listák fontosabb fej-adatai rögzíthetőek, illetve az összesített kalkulált adatai láthatóak.  A listákból vevői szállítólevél készíthető, a vevői kiszállítási lista tételeiből folyamat készíthető (Gyártási rendelés); tételei FIFO szerint újrarendezhetők; komissió – vevői szállítólevél és az összesítőkből pedig vevői számla készíthető.

Szállítólevél

A kiszállítás bizonylata, ha komissiózásból készül a csomagoló anyagokat is automatikusan tartalmazza, mivel az összekészítéskor a csomagolási egységek is megadhatók. A szállítólevelek kezelése megfelel a NAV szigorú számadású bizonylat előírásainak, azaz egyedi, folyamatos sorszámozású.

Szállítólevél jelenti a rendszerben az eladáshoz kapcsolódó készletmozgást, azaz a készlettel rendelkező termékek levonódnak a kiválasztott hely készletéből.

Sztornózással vagy tételekből visszáru készítésével javítható a rontott szállítólevél.

Vevői pro-forma számla

A szállítólevél tételeiből pro-forma számla készíthető. A vevői proforma számlák saját a rendszerbe telepített sztenderd nyomtatási képpel rendelkeznek.

Szállítási összesítő

Több szállítólevél összesített áttekintéséhez, például heti, havi, negyedéves elszámolás, szállítási összesítő készíthető. Ennek segítségével az ugyanolyan termékeket tartalmazó tételek bizonyos közös tulajdonságai egyben változtathatók (ár, megnevezés).

Bizományosi készlet kihelyezés

A dSuite rendszerben általános bizományosi készlet kihelyezések rögzíthetők, amely lehetővé teszik a bizományosi értékesítéskor a készlet kihelyezését bizományba a vevőnek, illetve ezek nyomon követését.

Engedményrendszer

Az engedmény rendszer alapja kétféle engedményképzés. Minkét fajtában van egyedi vevőre vonatkozó, illetve vevő kategóriára vonatkozó engedmény is. Minden engedmény típusnak van érvényességi ideje, amit a kezdő és a vég dátummal kell megadni.

A rendszer úgy számolja ki az ajánlott árat, hogy kiszámolja a vevő – gyártó engedménnyel csökkentett listaárat, a vevő kategória – gyártó engedménnyel csökkentett listaárat, és ennek a kettőnek, valamint a megállapodásos árnak és a vevő kategória akciós árnak veszi a minimumát.

Az egyedi áraknál lehetőség van egy mennyiség felvitelére, ami feletti rendeléskor érvényes csak a megadott kedvezményes ár.

Mindezeken felül egyes rendelés, ill. számla tételben bármilyen egyedi ár, vagy kedvezmény alkalmazható.

Időszakra vonatkozó egyedi árak

Megállapodásos árak azok az árak, amelyeket egyes vevők kapnak bizonyos termékekre. Vevőkategória akciók azok az árak, amelyeket egyes vevőkategóriákra vonatkoznak egy cikk tekintetében.